zaterdag 25 december 2010

Kerstmis.

Jaja vandaag is de dag dat ik kersmis vieren mag.

Maar of ik daar zo blij mee moet zijn.

Ik vind er niets aan. Je kan me grinch noemen of Ebenezer maar kerstmis is gewoon een vrije dag. Alleen jammer dat het dit jaar in het weekend valt. Ook voor mij was het dit jaar niet gunstig alhoewel, zaterdags moet ik ook vaak werken. Maarja, ik vind kerstmis gewoon een beetje te commercieel worden. Weet iemand nog wel waar het ware kerstverhaal over gaat? Nee, niet over kalkoenen en veel eten, en ook niet over een dikke man met een baard die cadeautjes kwam brengen. Nee, daar gaat het niet over. Het gaat wel over geloof enzo maar waarom ineens massaal naar de kerk met kerstmis als je de rest van het jaar toch niet gaat.

Omdat mensen gewoon met kerst ineens geloven omdat ze dan toch tijd genoeg hebben en dan tijd hebben om naar de kerk te gaan. Zo’n onzin vind ik dat. Altijd maar weer en ieder jaar maar weer. Van mij hoeft het echt niet, alleen vind ik die twee weken vakantie er omheen wel lekker dan natuurlijk. Maarja heb ik later ook niet meer en dan? Laat kerstmis dan maar zitten als het zo commercieel wordt en we er zelf niets meer aan hebben en ‘gezellig’ bij elkaar zitten want dat is toch meestal maar schijn.

Nou nu weten jullie weer hoe ik over vandaag denk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten