dinsdag 21 december 2010

Het is Kerstmis

Is het nou overal zo? Tijdens kerstmis. Het plaatje is toch gezellig met zijn allen aan tafel. Meestal gebeurt het ook wel en doet iedereen alsof het gezellig is. Maar achter die lach verhult zich veel.

Ik durf te wedden dat als ik met mijn klas ergens ga zitten om kerst te vieren dat het een gezellige gekke boel word. Maar achter al die lachende gezichten zit een heel verhaal. Een vehaal die weinig mensen kennen en die ook weinig mensen te weten zullen komen. Iedereen heeft geheimen die die niet met iedereen wil delen. Dus waarom vieren we dan nog feesten zoals kerst? Om gezellig met elkaar te zijn? Daar geloof ik niets van. Ik denk gewoon dat we een dag nodig hebben om elkaar te zien omdat in deze maatschapij dat bijna niet meer mogelijk is. Kerst is gewoon te commercieel geworden en heeft niets meet te maken met het originele kerstverhaal.

Kerst is tegenwoordig een wedstrijd wie zoveel mogelijk geld kan uitgeven in een te korte tijd en het dan gaan uitgeven aan onozele spullen.

Even voor de duidelijkheid ik ben fan van Coldplay en ik vind deze tekst wel goed bij kerst passen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten