maandag 20 december 2010

Een nieuwe muts.

Zit als gegoten.
Heerlijk warm
Maar als ik hem afzet
Ben ik bang dat ik mijn bescherming kwijt ben
De warmte van de muts
De zachtheid van de muts
Ben bang dat ik dan van alles kwijt ben wat ik heb liefgehad
Een muts heb je voor altijd en draag je bij je
Ook al is hij onzichtbaar
Je draagt hem met je mee
Het is een denkbeeldige muts niemand anders kan hem zien
Alleen jij weet dat hij er is een muts is als een sjaal
Alleen een sjaal kan je verstikken als je er aan trekt
Als je aan een muts trekt kan je niet stikken
Dan krijg je alleen een koud hoofd
Als je je muts kwijtraakt moet je wel zorgen dat je hem snel weer terug vind
Want een muts is niet zomaar een muts maar het heeft dus een hele betekenis
Zoals je wel kan lezen ben ik erg gehecht aan deze muts
En zonder deze muts ben ik nergens meer
Dus niemand pakt me deze muts af
Behalve als ik hem niet meer nodig heb

je moet dit zien als poezie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten