maandag 20 december 2010

Gewoon jezelf zijn.

Wat kan je onder die zin nou verstaan. Gewoon jezelf zijn is voor veel mensen gewoon moeilijk. Mensen kunnen zich op hun werk heel anders gedragen dan dat ze thuis doen. Mensen kunnen zich voordoen als nette of grappige mensen en thuis de echte slechterik uithangen.

Gewoon jezelf zijn blijft gewoon moeilijk. Ook denk ik dat deze maatschapij er gewoon niet meer voor is gemaakt. Waar kan je nog jezelf zijn. Overal zijn wel voorschriften hoe je je moet gedragen denk maar eens aan de bioscoop of een bibliotheek, maar niet alleen daar gelden gedragsregels ook op straat enzo. Denk er maar om wat je op straat doet want als je een ding anders doet dan de rest wordt je gelijk aangekeken door tientallen mensen en kan je misschien ook wel opgepakt worden wegens opruiend gedrag. Dat is toch te absurd.

Ook wordt je tegenwoordig overal vastgelegd al zijn het niet alleen je gegevens nee tegenwoordig ook camera beelden uit ‘preventiefe’ werking. Werkt toch niet. Kijk maar eens. Een dief gaat echt niet denken van ‘oh daar hangt een camera’ dan ga ik niet stelen. Nee die dief kijkt van ooh daar hangt 1 en daar waar kan ik het ongezien in mijn tas stoppen en niemand pakt hem.

Maar al met al gewoon jezelf zijn kan gewoon niet meer.

Tijdens het schrijven van deze blog sloeg ik een beetje door

1 opmerking:

  1. En ja, je hebt het al beter in de vingers dan Jelmer, dat is duidelijk te merken en je verhaal is ook helder, het gaat goed: vooral voor je eerste. Het enige wat ik kwijt wil, en wat er naarmate je vaker schrijft wel beter wordt, je interpunctie.
    Doe vooral zo voort, keurig begin!

    BeantwoordenVerwijderen